logo white1a

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

    Ο γενικός όρος ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αναφέρεται σε μια  μεγάλη ομάδα διαταραχών, οι οποίες έχουν επιπτώσεις στον προφορικό και στον γραπτό λόγο, στους μαθηματικούς υπολογισμούς και γενικότερα στην ανάπτυξη και χρήση των στρατηγικών μάθησης ενός παιδιού. Οι δυσκολίες αυτές γίνονται αντιληπτές  συνήθως κατά τα πρώτα χρόνια φοίτησης του παιδιού στο σχολείο αυτό όμως δεν αποκλείει  την εμφάνισή  τους και σε πιο πρώιμα στάδια ανάπτυξης των μηχανισμών μάθησης χωρίς να γίνουν αντιληπτές από τον γονιό ή τον εκπαιδευτικό.  Οι δυσκολίες αυτές δεν είναι αποτέλεσμα  χαμηλής νοημοσύνης ή έλλειψης κινήτρου του παιδιού. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να είναι το ίδιο έξυπνα σαν οποιοδήποτε άλλο παιδί, με διαφοροποίηση όμως στον τρόπο μάθησης και επεξεργασίας των πληροφοριών. 
  
Ο τρόπος που εκδηλώνονται ποικίλει και μπορεί να είναι διαφορετικός σε κάθε παιδί. Με βάση τα σημερινά δεδομένα μερικά από τα χαρακτηριστικά των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες είναι: 
  •  Διαταραχές της προσοχής: διάσπαση, υπερκινητικότητα, μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης, ελλείμματα στην οργάνωση
  • Δυσκολίες στον προφορικό λόγο: προβλήματα στην έκφραση και χρήση του λεξιλογίου  
  • Δυσκολίες στην ανάγνωση: δυσχέρεια στις βασικές αναγνωστικές δεξιότητες, στην αποκωδικοποίηση των λέξεων, στον ρυθμό και την ροή της ανάγνωσης,   παραλείψεις η αντικαταστάσεις συλλαβών ή γραμμάτων με αποτέλεσμα την δυσκολία στην κατανόηση του κειμένου
  • Δυσκολίες στην γραφή: προβλήματα στην ορθογραφία και στην γραπτή διατύπωση, καθρεπτική γραφή, παραλείψεις γραμμάτων ή συλλαβών
  • Δυσκολία στην αριθμητική : δυσχέρεια στην αντίληψη των αριθμητικών συμβόλων, των μεγεθών, των ακολουθιών και στην χρήση των πράξεων
  • Προβλήματα στην αντίληψη και επεξεργασία των πληροφοριών
 
Η συμπεριφορά του παιδιού μπορεί να είναι αρνητική απέναντι στις σχολικές του υποχρεώσεις. Είναι πιθανόν να κουράζεται εύκολα αλλά και να του παίρνει πολύ χρόνο να ολοκληρώσει τις εργασίες του. Η έγκαιρη διάγνωση από εξειδικευμένο προσωπικό είναι εξαιρετικά σημαντική ώστε να υπάρξει αναγνώριση των δυσκολιών του παιδιού. Στην συνέχεια είναι απαραίτητη η προσαρμογή ενός εξατομικευμένου προγράμματος αντιμετώπισης με στόχο την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του παιδιού και την αντιμετώπιση των δυσκολιών του.
 
Επιμέλεια,Γιαννουλάκη Ντόρα, Παιδοψυχολόγος
Επιστημονική υπεύθυνος του τμ. Ψυχολογικής Υποστήριξης  των κέντρων Λογομάθεια

Τα Κέντρα μας


Αργυρούπολη, Λεωφ. Βουλιαγμένης 587
Τηλ:2109920260 

Βάρη, Πανός 20(Παράδρομος Λεωφ. Βάρης)
Τηλ: 2109689300